Linkek a témában:
2009 Moto Guzzi V7 Classic Review
As furiously innovative and industrious as the Italian people can be, the culture never seems to lose touch with the more humanea domaniside of life that knows how truly important relaxation is and how vital taking an espresso break can be.
So, from the country that produces world-championship-winning racing cars and bikes also comes a relaxing, useful motorcycle like this Moto Guzzi V7 Classic.
MOTO-GUZZI STELVIO NTX (2009-2011) Review
The Moto Guzzi Stelvio is well built, sounds great, stylish, easy to handle, comfortable, practical and comes with that historic Moto Guzzi badge on the tank. It’s not as focussed as the BMW R1200GS Adventure on road and nowhere as accomplished off-road, but it doesn’t take itself as seriously either, it’s easy to ride and it comes with an air of exclusivity. To cap it all it’s cheaper than an equivalent-spec’d BMW too. Well worth a look if you’re after something a bit different.
Teszt: Moto Guzzi Bellagio, 2009
Már vagy tíz éve kísértenek a Guzzik. Évente megkívánok egyet, de valami mindig közbejön; nem vár a garázsban keresztbe fordított V2-es. A barátaim sorban veszik a legkülönbözőbb korú és állapotú mandellói motorokat: az egyiknek az ötödik fokozat sikít, a másik a gyújtással szív, a harmadik meg a karburátorral harcol – mégis boldog mindegyik. Bevallom, irigylem őket; nem a roncsokért, amiket összeszedtek, hanem az érzésért. Mert guzzizni jó. Cefetül.
Meghatározás
Az első Moto Guzzi egyhengeres, négyütemű, 500 köbcentis, négyszelepes motor volt, 88 mm-es lökettel és 82 mm-es furattal. Carlo Guzzi első motorját egy Giorgio Ripamonti nevű kovács segítségével építette 1919-ben. A legendás olasz motorkerékpár azóta alaposan megizmosodott.