
Linkek a témában:
2013 Moto Guzzi California 1400- 2014 Aprilia CapoNord
Piaggio’s annual dealer meeting in Monte Carlo always produces some surprises. Last year, Piaggio showed a prototype Moto Guzzi California 1400. This year, it provided a first look at the real thing.
Scheduled as a 2013 model, the California 1400 will go into production sometime between July and September of this year. The bike put on stage looks much more refined and accurately detailed than last year’s prototype. It also appears much better styled and more in line with its mission as a broad-use street machine. Only the solo seat seems improbable; all the rest is real.
2013 Moto Guzzi V7 Stone, V7 Special and V7 Racer
Moto Guzzi has released its new 2013-spec V7 range, including the Racer, Special and Stone versions. All of them actually were previously introduced at the last year’s EICMA show as the V7, two-toned V7 Special and the shiny V7 Racer. Now, the matte V7 version is called the V7 Stone.
Teszt: Moto Guzzi 1400 California Touring
Hatalmas. Képen bődületesnek néz ki, de élőben még inkább mellbe vág a mérete. Nagy kerekek, óriási dobozok, négyzetméternyi plexi – a mandellói cég most megadta Amerikának azt, ami jár, azt, amit akartak. A gépből Magyarországra is jut: akinek a sok japán cruiser gagyi, de úgy gondolja, hogy az amerikai gépek kínoskodjanak csak Alsóörsön, most készítheti az 5,7 milliót – ez hasonló, de más. Tényleg.
Meghatározás
Az első Moto Guzzi egyhengeres, négyütemű, 500 köbcentis, négyszelepes motor volt, 88 mm-es lökettel és 82 mm-es furattal. Carlo Guzzi első motorját egy Giorgio Ripamonti nevű kovács segítségével építette 1919-ben. A legendás olasz motorkerékpár azóta alaposan megizmosodott.